Ottavo e nono \”rewind\” di appuntamenti speciali di HPFF in attesa dell\’edizione 2022 che si svolgerร dal 10 al 15 maggio.
๐๐๐
๐
๐๐ ๐๐๐๐๐๐ #๐ ๐๐.๐๐.๐๐๐๐
xxxxxxxxx
๐๐:๐๐ ๐๐๐ # ๐
๐๐๐๐๐
๐๐๐๐ ๐พ๐๐๐๐ผ๐ – Jรฉrome Clรฉment-Wilz (63\’, France, 2015)
We present again the winning documentary of the 2017 edition, the first of HPFF. The story tells the portrait of Karen Chessman, a transgender lover of \”pony play\”, a practice that consists in adopting clothing and behaviors similar to the role of a horse. A film of great poetry, where life and dreams merge and the boundaries between genres and species are canceled out in the immensity of nature.
x
Riproponiamo il documentario vincitore dell\’edizione 2017, la prima di HPFF. La storia presenta il ritratto di Karen Chessman, transgender amante del โpony playโ, pratica che consiste nellโadottare un abbigliamento e comportamenti vicini al ruolo di un cavallo. Un film di grande poesia, dove vita e sogno si fondono e i confini tra generi e specie si annullano nellโimmensitร della natura.
๐๐:๐๐ ๐๐๐
๐ผ๐๐๐ ๐๐ ๐๐๐๐ – Alexa Karolinski & Ingo Niermann (40\’, DE, 2016)
+
๐๐๐๐๐ – Post-Op, Antonio Centeno, Lucrecia Masson, Patricia Carmona (27\’, ES, 2014)
The protagonists of these two films are people with and without disabilities and they inspire us to intensely explore our desires and those of others. They do this by talking openly about their sexuality and sharing it in front of the camera. Army of Love questions romantic conventions, and Nexos proposes new paths to live the passion, away from social norms, in an autonomous way.
x
I protagonisti di questi due film sono persone con e senza disabilitร e ci ispirano ad esplorare intensamente i nostri desideri quelli altrui. Lo fanno parlando apertamente della loro sessualitร e condividendolo davanti alla telecamera. Army of Love interroga le convenzioni romantiche, mentre Nexos propone nuovi percorsi per vivere la passione, lontano dalle norme sociali, in modo autonomo.
๐๐.๐๐ ใ๏ผค๏ผช ๏ผณ๏ผฅ๏ผด ๏ผ ๏ผฆ๏ผฒ๏ผฅ๏ผค ๏ผง๏ผฎ๏ผต๏ผฃ๏ผฃ๏ผฉใ
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
โฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌ
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
๐๐๐
๐
๐๐ ๐๐๐๐๐๐ #๐ ๐๐.๐๐.๐๐๐๐
xxxxxxxxx
๐๐:๐๐ ๐๐๐
๐๐๐๐ผ ๐ฟ๐๐ฝ๐ผ๐ – Gustavo Vinagre (55\’, BRA, 2015)
Back in the city after ten years, Gustavo finds a landscape marred by building speculation. Together with a group of friends, he decides to fill the empty geometries of an unrecognizable city with low proletarian fxcks.
x
Tornato in cittร dopo dieci anni, Gustavo trova un paesaggio deturpato dalla speculazione edilizia. Assieme ad un gruppo di amici, decide di riempire di scxpate basso proletarie le vuote geometrie di una cittร irriconoscibile.
๐๐:๐๐ ๐๐๐๐๐๐
๐๐๐พ๐๐ ๐ผ๐๐๐๐๐๐ ๐ฟ๐ผ ๐๐๐๐๐ผ – 62\’
In 2017 HPFF presented, for the first time in Italy, a solo show on Antonio Da Silva, a Portuguese cult director, who combines performative language with video art and cinema. For years he has been working on issues related to homosexuality, cruising and public sex as an act of subversion from social control over our bodies. We will be able to review the following works:
x
๐๐๐๐๐๐๐ (14\’, ๐๐, 2013)
๐๐๐๐๐๐๐ (10\’, ๐๐, 2014)
๐๐๐๐๐ (13\’, ๐๐, 2014)
๐๐๐๐๐๐๐๐๐ (11\’, ๐๐, 2015)
๐๐ ๐๐๐๐๐๐ (11\’, ๐๐, 2016)
๐๐๐ (3\’, ๐๐, 2014)
x
Nel 2017 HPFF ha presentato, per la prima volta in Italia, una personale su Antonio Da Silva, regista cult portoghese, che unisce il linguaggio performativo alla video arte e al cinema. Da anni lavora su temi legati allโomosessualitร , al cruising e al sesso pubblico come atto di sovversione dal controllo sociale sui nostri corpi.
๐๐.๐๐ใ๏ผค๏ผช ๏ผณ๏ผฅ๏ผด ใ๏ผใ๏ผฅ๏ผง๏ผฅ๏ผฅ๏ผฎ๏ผฏใ
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
โฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌโฌ
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ย Trenta Formiche – Via del Mandrione 3, Roma
www.30formiche.it
ย ingresso con tessera Arci e sottoscrizione.
Chi non avesse la tessera arci 2021/22 puรฒ pre-registrarsi a questo indirizzo:
https://portale.arci.it/preadesione/30formiche/
ย secondo le vigenti disposizioni anti-covid l\’accesso รจ consentito con Super Green Pass e mascherina FFP2